Pisanie treści na stronę www nie jest czynnością wybitnie trudną, jednak dość mocno angażuje czas. Należy pamiętać że przygotowane treści mają wpływ na:

  • budowanie wizerunku Twojej firmy w internecie jako eksperta w danej dziedzinie
  • budowanie zaufania klientów do Twojej marki
  • zwiększenia „konwersji”, czyli ilości zdefiniowanych przez Ciebie akcji, które potencjalny klient powinien wykonać. Może to być np. wykonanie telefonu, ściągnięcie poradnika i pozostawienie swoich danych kontaktowych, wysłanie zapytania.
  • zwiększenie sprzedaży a o to najczęściej nam chodzi.

Mam dla Ciebie jednak dobrą wiadomość. Żebyś mógł napisać teksty na swoją stronę nie musisz być wziętym pisarzem lub dziennikarzem. Internauci nie szukają w sieci przepięknych poematów, prozy czy barwnych, poetyckich opisów. Treści powinny być proste, przystępne i szczere.

copywrithing

Poniżej kilka zasad, które, w moim odczuciu pomogą Ci w tym zadaniu:

l

1. Zastanów się i zaplanuj.

Ważne jest, abyś zastanowił się nad układem podstron oraz nad swoją ofertą. Pamiętaj, zdefiniuj czynniki, które wyróżniają Cię od konkurencji. Łatwo jest taką przewagę konkurencyjną uwypuklić. Trzeba jednak mieć jej świadomość.

Grafika na stronie przyciąga wzrok. Zaplanuj więc ilości zdjęć i ich dopasowanie do poszczególnych opisów.

l

2. Styl ma znaczenie

Popatrz na swoją stronę jak na jeden długi spójny tekst. Pamiętaj, abyś pisał w jednym stylu i dopasował się do targetu Twoich klientów. Jeśli piszesz do młodych ludzi, możesz zwracać się do nich per „ty”, ale jeśli Twoimi klientami są osoby w podeszłym wieku lub o wysokim statusie społecznym, może lepiej zwracać się do nich per „Pan/Pani”. Nie mieszaj jednak tych stylów na jednej stronie.

Stosuj stronę czynną w swoich opisach. Tekst typu: „Nasz warsztat naprawi klimatyzację w Twoim samochodzie” będzie skuteczniejszy niż „Klimatyzacja w Twoim samochodzie będzie naprawiona w naszym warsztacie”.

Zaplanuj styl wypunktowania, akapity, boldowanie wyrazów. To są ważne szczegóły, dzięki którym Twój tekst stanie się bardziej przejrzysty i zrozumiały dla internauty.

l

3. Żargon pozostaw specjalistom

Pamiętaj, że Twoi klienci rzadko są specjalistami w dziedzinie, którą Ty reprezentujesz. Używanie niezrozumiałych dla nich zwrotów może ich tylko odstraszyć. Wyjątkami są sytuację, gdzie faktycznie informacja, którą piszesz jest skierowana do specjalistów. Unikaj także pisania frazesów typu „najtańsze, najlepsze, wyjątkowe”. Takimi przymiotnikami można określić praktycznie wszystko. Poza tym w sieci zawsze znajdzie się ktoś lepszy, tańszy lub bardziej wyjątkowy od Ciebie.

l

4. Pisz o rzeczach oczywistych

Nie obawiaj się i dawaj swoim klientom informacje, które Tobie mogą wydawać się oczywiste. Pamiętaj, że jeśli nie napiszesz o oferowanej usłudze na swojej stronie (bo stwierdzisz, że jest to standard) a Twój konkurent o niej napisze, to internauta uzna, że Twój konkurent takie usługi wykonuje a Ty nie.

l

5. Nie kopiuj tekstów

Niezmiernie ważną rzeczą jest to, aby być oryginalnym. Nie kopiuj tekstów na swoją stronę z sieci. Wbrew pozorom bardzo łatwo jest sprawdzić, czy tekst był kopiowany, czy nie. Poza tym oryginalne teksty są lepiej postrzegane przez roboty pozycjonujące.

l

6. Wykorzystuj frazy kluczowe

Swoje teksty powinieneś pisać pod SEO. Copywriting jest jednym z wielu elementów pozycjonowania, ale niezmiernie ważnym. Poczytaj o zasadach pozycjonowania i wykorzystuj je w trakcie pisania tekstów. Wplataj w opisy słowa kluczowe, które definiują Twój biznes.

Musisz jednak cały czas  mieć świadomość, że „content” jest tylko narzędziem służącym do zwiększenia sprzedaży Twojej firmy a nie celem samym w sobie. Musisz mieć plan, jak dalej poprowadzić klienta, aby dokonał zakupu w Twojej firmie.

Unikalne i ekskluzywne artykuły
na Twój adres e-mail

Zapisz się do newslettera aby być na bieżąco