Pozycjonowanie stron internetowych

Jak wypozycjonować stronę? Zastanawiasz się co to w ogóle jest, czy jest Ci to potrzebne i czy w ogóle przynosi jakikolwiek efekt?

Profesjonalne pozycjonowanie stron to część marketingu internetowego. Internet jest ogromnym rynkiem kupujących i sprzedających. Jeśli Twoja firma posiada już stronę internetową, to ważne jest, aby klienci znaleźli produkty i usługi, które oferujesz. Aby tak się stało Twoja strona internetowa powinna pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania na wpisywane przez klientów frazy kluczowe. Zwróć uwagę, że jest wiele firm, które sprzedają podobne do Twoich produkty a ilość miejsc na pierwszej stronie jest ograniczona.

Powinieneś więc zlecić specjalistom usługi pozycjonowania Twojej strony, aby pojawić się przed konkurencją.

Jeśli więc:

  • chcesz zwiększyć sprzedaż,
  • chcesz zbudować swój kanał marketingu, komunikacji z klientem i sprzedaży w internecie,
  • chcesz budować swoją markę i pozytywny wizerunek swojej firmy,
  • myślisz strategicznie i długoterminowo,

To skuteczne pozycjonowanie strony jest dla Ciebie i Twojej firmy.

  1.  Analizujemy Twój biznes i Twoją branżę. Określamy kierunki rozwoju Twojej firmy, gdyż jak wcześniej wspomnieliśmy, pozycjonowanie stron internetowych jest długotrwałym procesem. Określamy także target Twoich klientów, czyli tych, którzy u Ciebie kupują lub tych, których chciałbyś pozyskać w przyszłości.
  2.  Jeśli masz już stronę internetową to musimy przeprowadzić jej audyt. Sprawdzamy dokładnie zgodność Twojej strony z wymogami Google i wtedy określamy czynności optymalizacyjne, które należy przeprowadzić. Pamiętaj, że nie zawsze opłaca się poprawiać strony internetowe, szczególnie te, które są dość wiekowe. Czasami łatwiej a jednocześnie taniej jest wykonać całkiem nową stronę.
    Jeśli nie posiadasz jeszcze swojej strony internetowej, to wtedy opracowujemy koncept i całą architekturę strony. Po uzgodnieniach z Tobą tworzymy projekty graficzne. Po ich zaakceptowaniu budujemy stronę zgodnie z wytycznymi Google. O projektowaniu stron internetowych dowiesz się tutaj.
  3. Zoptymalizujemy Twoją stronę w sferze technicznej aby była dostosowana do wymagań Googla. Mówimy tutaj między innymi o optymalizacji kodu HTML strony, wprowadzeniu odpowiednich nagłówków H1, H2, H3,optymalizacji wszystkich zdjęć i grafik na stronie, optymalizacji pliku „robots.txt”, stworzeniu Google Site Map Twojej strony internetowej,
  4. Analizujemy i dobieramy odpowiednie frazy kluczowe, które określają Twój biznes i Twoją ofertę. Zwracamy uwagę na ich popularność oraz na konkurencyjność. Wybieramy te, które przyniosą najlepszy efekt w stosunku do ceny i przyniosą najszybszy efekt sprzedażowy.
  5. Badamy i optymalizujemy treści, które są już na Twojej stronie. Dostosowujemy je później do standardów Google oraz pod wybrane wcześniej frazy kluczowe. W przypadku budowy nowej strony treści te należy stworzyć. Ten element leży najczęściej po stronie klienta. Z doświadczenia jednak wiemy, że klienci nie mają czasu na pisanie tekstów na swoją stronę. Zdajemy sobie także sprawę jak ważny jest to element pozycjonowania stron w internecie. Nie można zrobić tego „po łebkach”. Nie martw się jednak, współpracujemy z profesjonalnymi copywriterami, którzy napiszą za Ciebie bardzo dobre teksty.
  6. Budujemy strategię linkowania zewnętrznego i wdrażamy ją sukcesywnie w życie. Dbamy o to, żeby linkowanie było naturalne i pochodziło tylko z wartościowych portali i stron.
  7. Zakładamy i konfigurujemy indywidualne konta w systemach raportowania i analiz Google czyli Google Analitycs, Google Web Master Tools, Google Maps.
  8. Analizujemy zachowanie się strony w internecie. Wprowadzamy nowe teksty i zmiany na stronie. Sprawdzamy później jaki one mają wpływ na uzyskiwane przez Twoją stronę pozycje. Taka analiza trwa nieprzerwanie, gdyż stronę należy ulepszać cały czas. Pamiętaj, konkurencja nie śpi.

Imię i nazwisko, nazwa firmy*

Telefon kontaktowy*

Adres e-mail*

Wiadomość i/lub informacje do wyceny*

pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest więc to pozycjonowanie strony?

Definicja znaleziona w Wikipedii mówi, że pozycjonowanie stron www to: „procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych”.

Rozbierzmy więc tą definicję na czynniki pierwsze. Zacznijmy od końca, gdyż same procesy, które należy wykonać aby dobrze wypozycjonować stronę internetową są na tyle złożone, że omówimy je później.

Słowa i frazy kluczowe

Słowa i frazy kluczowe to są wyrazy lub grupy wyrazów, które użytkownik internetu, wpisuje w wyszukiwarkę w celu znalezienia interesującego go produktu. Aby pozycjonowanie strony internetowej było skuteczne, bez wybrania odpowiednich fraz się nie obejdzie. Mogą to być np.: dentysta Kraków, warsztat samochodowy Poznań, pozycjonowanie stron internetowych,dobra pizza Bydgoszcz.
U

Wyszukiwarka internetowa

Mówiąc o wyszukiwarkach internetowych skupiamy się zazwyczaj na wyszukiwarce GOOGLE. Statystyki mówią, że aż 97% polskich użytkowników korzysta z wyszukiwarki GOOGLE. Inne dostępne wyszukiwarki to np. bing.com, yahoo.com, ask.com, baidu.com. To tylko niektóre z dostępnych, ale wszystkie one zajmują tylko pozostałe 3% rynku. Potentatem jest więc Google.

Wyniki wyszukiwania

Wyniki organiczne lub inaczej naturalne to takie wyniki wyszukiwania, które pojawiają się w wyszukiwarce jako najbardziej dopasowane do zapytań internautów. Nie obejmują one tzw. płatnych lub sponsorowanych wyników. O pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na zapytania, decyduje algorytm wyszukiwarki Google. Ocenia on jakość strony i przyporządkowuje jej odpowiednią pozycję. Oczywiście takich stron, które chcą pojawić się na pierwszej stronie w wyszukiwarce są setki, tysiące a czasami miliony. To są, drogi kliencie Twoi konkurenci. Co zrobić, żeby Twoja strona pojawiła się na tej upragnionej pierwszej stronie?

To jest właśnie domena i obszar działania firm pozycjonerskich. Pozycjonowanie stron internetowych wymaga ogromnej wiedzy i umiejętności.

W wynikach wyszukiwania pojawiają się jeszcze, wspomniane wcześniej, płatne lub sponsorowane linki. Są one oznaczone jako „reklama”. Aby skorzystać z tego typu reklamy należy wykupić od firmy Google tzw. kampanię Google AdWords. My jednak skupimy się na organicznych wynikach wyszukiwania, bo to one są najbardziej skuteczne i najbardziej nas interesują. Usługi pozycjonowania skupiające się na organicznych wynikach wyszukiwania są nazwane jako pozycjonowanie organiczne lub pozycjonowanie naturalne.

Od czego zależy kolejność stron w wynikach wyszukiwania?

Tutaj nie ma przypadku. Twoja strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy algorytm Google uzna, że Twoja strona jest wartościowa dla użytkowników i najlepiej pasuje do wpisanego zapytania przez internautów.

Jak ten algorytm dział? Jest wiele elementów, które mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony. Nie wszystkie te elementy Google ujawnia. Nazywamy je wytycznymi Google. Takich wytycznych jest kilkadziesiąt. Uogólniając, najważniejsze z nich to:

  1. Odpowiednia architektura strony,
  2. Szybkość wczytywania się strony,
  3. Wiek domeny,
  4. Odpowiednie treści na stronie,
  5. Aktualizacja treści na stronie,
  6. Unikalność treści na stronie,
  7. Analiza i wybór odpowiednich fraz kluczowych,
  8. Linkowanie wewnętrzne,
  9. Linkowanie zewnętrzne,
  10. Wersja mobilna strony,
  11. Bezpieczeństwo – aktualizacja oprogramowania i wtyczek na stronie.

Pozycjonowanie stron internetowych to nie jest jednorazowe wykonanie poszczególnych prac wymienionych powyżej. Jest to ciągła i nieustanna praca, która ma za zadanie podwyższanie wartości Twojej stronny. Mówimy tutaj między innymi o aktualizacjach oprogramowania oraz wszelkich wtyczek, o bezpieczeństwie, które ma tu niebagatelną wagę. Zabezpieczamy więc stronę przed wirusami i wykonujemy kopie bezpieczeństwa. Mówimy tutaj także o ciągłym uzupełnianiu i zmianach w opisach na Twojej stronie. Może to być prowadzenie bloga lub zakładki z aktualnościami, ciekawostkami lub promocjami. Dbamy, aby w nowych wpisach pojawiały się interesujące nas frazy kluczowe. Nieustannie budujemy także, wspomnianą wcześniej strategię linkowania zewnętrznego.

Pamiętaj, że poruszone tutaj tematy to tylko kilka ze znacznie szerszej listy zadań, które nazywamy pozycjonowaniem stron internetowych.

ZAUFALI NAM

Zadowolenie Klientów oraz najlepsza jakość naszych usług i projektów to nasz najważniejszy cel.