IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Spytasz zapewne, czym jest ta identyfikacja wizualna firmy? Przecież mam już logo. Czy to nie wystarczy?

Kreowanie wizerunku firmy to coś więcej niż same logo. Choć jest ono bardzo ważnym, charakterystycznym elementem, to są jeszcze dodatkowe nie mniej ważne. Elementy identyfikacji wizualnej tworzą spójną całość i zwiększają pozytywny odbiór Twojej firmy przez klientów..

Zanim klient zadzwoni do Ciebie, najpierw odwiedzi Twoją stronę. Po jego kontakcie z Tobą, powinieneś wysłać temu klientowi jakieś informacje o firmie, ogólną ofertę, prośbę o spotkanie. Do tego używasz zapewne emaila. Po spotkaniu z nim, bo zapewne do takowego dojdzie, zostawiasz mu przecież swoją wizytówkę, może folder zapakowany w teczkę ofertową lub inne ważne dla Ciebie informacje. Później wysyłasz mu już szczegółową ofertę odpowiadającą na jego konkretne potrzeby. Jest to zazwyczaj PDF. Po sfinalizowaniu transakcji wystawiasz klientowi fakturę. Jest oczywiście jeszcze wiele innych elementów, którymi firmy posługują się w kontaktach ze swoimi klientami. Wszystko zależy od ich modelu biznesowego. Wszystkie te elementy identyfikacji wizualnej powinny być przecież ze sobą spójne. Na każdym etapie kontaktu z klientem, on powinien odbierać Twoją firmę w jednoznaczny sposób. Jest to bardzo ważne w budowaniu odpowiedniego wizerunku Twojej firmy na rynku.

Co powinien zawierać system identyfikacji wizualnej?

Jest wiele elementów, które powinny znaleźć się w obszarze działań nad identyfikacją wizualną. Wszystko zależy od branży w której działasz, wielkości Twojej firmy, ale przede wszystkim modelu biznesowego Twojej działalności. To Ty decydujesz, które elementy identyfikacji wizualnej zaprojektujemy dla Ciebie. Mając jednak doświadczenie w tej branży podpowiemy Ci, o co możesz rozszerzyć ten pakiet.

Branding firmy składa się z takich elementów jak:

N

logo – o tym pisaliśmy już tutaj

N

opracowanie kolorystyki wszystkich elementów wraz z krojem pisma firmowego

N

druki firmowe. Mamy tutaj na myśli wizytówki, papier firmowy, ulotki, plakaty, teczki firmowe, koperty firmowe a nawet wygląd faktur,

N

oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne firmy, takie jak szyldy, kasetony, tablice informacyjne, oznakowanie budynków, reklama na samochodach, wystrój wnętrz, nawet tabliczki na drzwiach,

N

ubiór i identyfikatory pracowników,

N

inne elementy jak flagi, transparenty, upominki, gadżety reklamowe,

  1. Rozmowa / spotkanie
    Ustalamy główne założenia, określamy zakres pracy, wymagania i oczekiwania.
  2. Określamy warunki współpracy i ofertę cenową
  3. Proces projektowania
    Wykonujemy research odnośnie specyfiki branży i konkurencji. Nasze wnioski i pomysły wykorzystujemy do stworzenia kilku propozycji projektów
  4. Prezentujemy projekty i wdrażamy ewentualne uwagi i poprawki merytoryczne
  5. Akceptacja projektu
  6. Opracowujemy księgę znaku
  7. Przygotowujemy projekt do druku

 

Imię i nazwisko, nazwa firmy*

Telefon kontaktowy*

Adres e-mail*

Wiadomość i/lub informacje do wyceny*

projektowanie graficzne
projektowanie graficzne

Kreacja wizerunku

Nie możemy tutaj także zapomnieć o tak ważnym w tych czasach elemencie, jak Twój biznes w internecie. Wygląd i jakość Twojej strony internetowej powinien być także spójny z całością kreacji wizerunku. Można nawet powiedzieć, że identyfikacja wizualna powinna być spójna z Twoją stroną intrnetową, Tak, jest to w tych czasach chyba najważniejszy kanał kontaktu z klientami. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć, jak wykonujemy strony internetowe, jak je optymalizujemy i dbamy o nie a także jakie metody wykorzystujemy do ich pozycjonowania kliknij tutaj

Jak widzisz, jest tego dużo. Jednak, tak jak pisaliśmy wcześniej, nie wszystkie elementy identyfikacji wizualnej muszą znaleźć się w tworzonym dla Ciebie brandingu firmy. Znając swój model biznesowy sam wybierasz te elementy, które są Ci niezbędne i z których korzystasz.

WYBRANE REALIZACJE IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ