SEO Copywriting
– TOP 9 wskazówek jak napisać dobre teksty na swoją stronę internetową?
Witaj, przyszły mistrzu SEO Copywritingu! Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak w prosty sposób przyciągnąć uwagę internautów na swoją stronę? Cóż, nie ma magicznych zaklęć, ale jest coś, co może pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu – dobre teksty!
Odpowiednie zastosowanie technik SEO Copywritingu może sprawić, że Twoja strona zyska na widoczności i zdobędzie serca odwiedzających.
Ale jak to zrobić?
W tym artykule, podpowiemy Ci 9 TOP wskazówek, które pomogą Ci napisać takie teksty, żeby Twoi użytkownicy byli zadowoleni, a wyszukiwarki zacierały łapki z radości.
Gotowy? To zaczynamy!
Na co ma wpływ SEO Copywriting?
Czy wiesz, że SEO Copywriting może mieć większy wpływ na Twoją stronę niż reklamy w telewizji na sprzedaż telefonów?
No dobra, może przesadzam, ale fakt pozostaje faktem – dobry SEO Copywriting może pomóc Ci w osiągnięciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
A co to oznacza?
- Zwiększenie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania:
Poprawne użycie słów kluczowych, meta tagów i linków zwiększa szansę na pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania, co z kolei zwiększa jej widoczność.
- Poprawę jakości ruchu na stronie:
Dobrej jakości treści, które spełniają oczekiwania użytkowników, przyciągają ich uwagę, zwiększają czas spędzony na stronie, a tym samym obniżają wskaźnik odrzuceń.
- Zwiększenie konwersji:
Wartościowe i angażujące treści, które są łatwe do przeczytania i zrozumienia, zwiększają szanse na skonwertowanie użytkowników w klientów (klient po prostu do Ciebie zadzwoni lub kupi produkt na stronie).
- Poprawę wizerunku firmy:
Treści napisane zgodnie z zasadami SEO Copywritingu prezentują firmę jako wiarygodną i kompetentną w swojej dziedzinie, co zwiększa zaufanie użytkowników i buduje pozytywny Twój wizerunek jako eksperta w branży. A jak zapewne wiesz – z ekspertami się nie dyskutuje, z ekspertami się nie targuje.
- Zwiększenie konkurencyjności:
Poprawne stosowanie zasad SEO Copywritingu pozwala na zwiększenie konkurencyjności w branży, poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększa szansę na zdobycie nowych klientów. Po prostu będziesz lepszy niż konkurencja w oczach klienta. Kosisz konkurejcnę!
Żeby móc napisać teksty na stronę nie musisz być wziętym pisarzem lub dziennikarzem. Internauci nie szukają w sieci przepięknych poematów, prozy czy barwnych, poetyckich opisów. Treści powinny być proste, przystępne, szczere ale przede wszystkim przekazujące informacje – najlepiej takie, których internauci szukają.
Siadaj wygodnie, przyrządź popcorn i przygotuj się na naukę najlepszego sposobu na zwiększenie ruchu na Twojej stronie – SEO Copywriting!

TOP 9 wskazówek jak pisać teksty zgodnie z zasadami SEO Copywiting:
Znajdź swoją grupę docelową:
Zanim zaczniesz pisać, sprawdź kto jest Twoją grupą docelową. Określ, jakie informacje i język będą dla nich najbardziej zrozumiałe i atrakcyjne. Pamiętaj, że piszesz dla klientów a nie dla siebie.
Koncentruj się na swoim kliencie:
Pisząc tekst na swoją stronę „wejdź” w buty swojego klienta. Zastanów się, co tak naprawdę jest dla niego ważne. Jeśli prowadzisz firmę przez dłuższy czas, to zapewne masz za sobą dziesiątki lub setki rozmów. Przypomnij sobie o co klienci pytają najczęściej, jakie mają obiekcje oraz co sprawia, że postanawiają Ci zaufać i koniec końców płacą za Twoje towary lub usługi. Wykorzystaj tą wiedzę.
Wskazówka:
Opisuj korzyści, jakie klient będzie miał kupując Twój produkt a nie tylko cechy danego produktu. Jeśli np. sprzedajesz samochody, to informacja, że auto ma 4 drzwi jest opisem cechy produktu. Ale jeśli napiszesz, że dzięki tylnym drzwiom klient łatwo będzie mógł włożyć siedzisko z dzieckiem to już jest opis korzyści.
Zastanów się i zaplanuj:
Ważne jest, aby zastanowić się nad układem podstron oraz nad swoją ofertą. Pamiętaj, zdefiniuj czynniki, które wyróżniają Cię od konkurencji. Łatwo jest taką przewagę konkurencyjną uwypuklić. Trzeba jednak mieć jej świadomość.
Wykorzystuj frazy kluczowe
Swoje teksty powinieneś pisać pod SEO Copywriting. Content jest jednym z wielu elementów pozycjonowania, ale niezmiernie ważnym. Poczytaj o zasadach pozycjonowania i wykorzystuj je w trakcie pisania tekstów. Wplataj w opisy słowa kluczowe, które definiują Twój biznes.
Musisz jednak cały czas mieć świadomość, że „content” jest tylko narzędziem służącym do zwiększenia sprzedaży Twojej firmy a nie celem samym w sobie. Musisz mieć plan, jak dalej poprowadzić klienta, aby dokonał zakupu w Twojej firmie.
Zawsze dbaj o jakość treści
Nie pisz treści dla samego pisania. Twój tekst powinien być wartościowy i angażujący dla Twoich odbiorców, aby przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do dalszych działań.
Wskazówka:
Pamiętaj, że jakość treści nie dotyczy tylko samego tekstu, ale również innych elementów na stronie, takich jak obrazy, filmy czy interaktywne elementy. Dlatego warto zadbać o to, aby wszystkie elementy na stronie były w pełni zoptymalizowane i odpowiadały potrzebom użytkowników.
Styl ma znaczenie
Popatrz na swoją stronę jak na jeden długi spójny tekst. Pamiętaj, aby pisać w jednym stylu i dopasować się do targetu Twoich klientów. Jeśli piszesz do młodych ludzi, możesz zwracać się do nich per „ty”, ale jeśli Twoimi klientami są osoby starsze, bardziej konserwatywne lub o wysokim statusie społecznym, może lepiej zwracać się do nich per „Pan/Pani”. Nie mieszaj jednak tych stylów na jednej stronie. Jeśli zdecydujesz się na któryś z nich to należy być konsekwentnym.
Wskazówka:
Stosuj stronę czynną w swoich opisach. Tekst typu: „Nasz warsztat naprawi klimatyzację w Twoim samochodzie” będzie skuteczniejszy niż „Klimatyzacja w Twoim samochodzie będzie naprawiona w naszym warsztacie”.
Zaplanuj styl wypunktowania, akapity, boldowanie wyrazów. To są ważne szczegóły, dzięki którym Twój tekst stanie się bardziej przejrzysty i zrozumiały dla internauty.
Zwróć uwagę na układ tekstu: Ważne jest, aby układ tekstu był łatwy do przeczytania. Stosuj krótkie akapity, używaj nagłówków i wyróżnij ważne informacje.
Żargon pozostaw specjalistom
Pamiętaj, że Twoi klienci rzadko są specjalistami w dziedzinie, którą Ty reprezentujesz. Używanie niezrozumiałych dla nich zwrotów może ich tylko odstraszyć. Wyjątkami są sytuację, gdzie faktycznie informacja, którą piszesz jest skierowana do specjalistów.
Wskazówka:
Unikaj także pisania frazesów typu „najtańsze, najlepsze, wyjątkowe”. Takimi przymiotnikami można określić praktycznie wszystko. Poza tym w sieci zawsze znajdzie się ktoś lepszy, tańszy lub bardziej wyjątkowy od Ciebie.
Pisz o rzeczach oczywistych
Nie obawiaj się i dawaj swoim klientom informacje, które Tobie mogą wydawać się oczywiste. Pamiętaj, że jeśli nie napiszesz o oferowanej usłudze na swojej stronie (bo stwierdzisz, że jest to standard) a Twój konkurent o niej napisze, to internauta uzna, że Twój konkurent takie usługi wykonuje a Ty nie.
Nie kopiuj tekstów
Niezmiernie ważną rzeczą jest to, aby być oryginalnym. Nie kopiuj tekstów na swoją stronę z sieci. Wbrew pozorom bardzo łatwo jest sprawdzić, czy tekst był kopiowany, czy nie. Możesz wtedy narazić się na nieprzyjemności – w najlepszym wypadku. Poza tym oryginalne teksty są lepiej postrzegane przez roboty pozycjonujące, jednocześnie teksty skopiowane GOOGLE traktuje jako duplikację treści i nie indeksuje ich w swoich bibliotekach. Cała Twoja praca pójdzie wtedy na marne.
Podsumowanie
Powyższy artykuł dostarcza wartościowych wskazówek dotyczących wykorzystania technik SEO Copywritingu do tworzenia treści przyciągających uwagę użytkowników i zoptymalizowanych dla wyszukiwarek internetowych.
Pamiętaj, że SEO Copywriting jest tylko jednym z elementów optymalizacji Twojej strony pod wyszukiwarki, ale bardzo istotnym i niezmiernie ważnym.
Jeśli chcesz zgłębić temat SEO to zapraszam Cię do obszernego artykułu, w którym rozkładamy SEO na części pierwsze. Znajdziesz tam dużo wartościowej i uporządkowanej wiedzy ale napisanej w bardzo przyjazny i łatwy do zrozumienia sposób: SEO na start. Co to jest SEO – informacje dla początkujących.
Masz pytania? Zadzwoń do nas: 533 002 001
Zerknij też jakie -> treści na strony tworzymy
To może Cię zainteresować
Mobile First Index i jego wpływ na pozycjonowanie SEO
Dowiedz się, jak Mobile First Index zmienia zasady gry w SEO. Odkryj strategie optymalizacji, czynniki rankingowe i rekomendacje, które pomogą poprawić widoczność Twojej strony
Szybkość ładowania strony a pozycjonowanie SEO.
Czy wiesz, że szybkość ładowania strony www ma kluczowe znaczenie dla SEO? Dowiedz się, jak poprawić szybkość ładowania strony i zwiększyć swoją widoczność w Google
Duplicate Content na stronie internetowej
Czym jest duplicate content, jakie są jej rodzaje oraz jakie mogą być skutki dla Twojej strony internetowej? W artykule przedstawimy kilka sposobów, jak unikać duplikacji treści na Twojej stronie internetowej. Przedstawimy również skutki, jakie może ponieść Twoja strona internetowa, jeśli nie zastosujesz odpowiednich metod unikania powielania treści.
Zainteresowany?
Porozmawiajmy o Twoim biznesie
Agencja Reklamowa Pirsummedia
Copyright © 2021 PIRSUMMEDIA. Wszelkie prawa zastrzeżone.