SEO Copywriting
– jak napisać dobre teksty
na swoją stronę internetową?

Dzisiaj omówimy kilka zasad pisania tekstów na własną stronę internetową. Nie są to sprawy łatwe, dość mocno angażują czas, ale przy odrobinie zacięcia i cierpliwości na pewno dadzą Ci wiele satysfakcji.

Na co ma wpływ SEO Copywriting?

SEO Copywriting jest niezmierny ważnym elementem strony www i ma wpływ na:

  1. budowanie wizerunku Twojej firmy w internecie jako eksperta w danej dziedzinie,
  2. budowanie zaufania klientów do Twojej marki,
  3. zwiększenia „konwersji”, czyli ilości zdefiniowanych przez Ciebie akcji, które potencjalny klient powinien wykonać. Może to być np. wykonanie telefonu, ściągnięcie poradnika i pozostawienie swoich danych kontaktowych lub wysłanie zapytania.
  4. zwiększenie sprzedaży a o to najczęściej nam, przedsiębiorcom chodzi.
seo content

7 wskazówek jak pisać teksty zgodnie z zasadami SEO Copywiting

Żebyś mógł napisać teksty na swoją stronę nie musisz być wziętym pisarzem lub dziennikarzem. Internauci nie szukają w sieci przepięknych poematów, prozy czy barwnych, poetyckich opisów. Treści powinny być proste, przystępne i szczere.

Poniżej zasady, które w moim odczuciu pomogą Ci w tym zadaniu:

Zastanów się i zaplanuj.

Ważne jest, abyś zastanowił się nad układem podstron oraz nad swoją ofertą. Pamiętaj, zdefiniuj czynniki, które wyróżniają Cię od konkurencji. Łatwo jest taką przewagę konkurencyjną uwypuklić. Trzeba jednak mieć jej świadomość.

Grafika na stronie przyciąga wzrok. Zaplanuj więc ilości zdjęć i ich dopasowanie do poszczególnych opisów.

Styl ma znaczenie

Popatrz na swoją stronę jak na jeden długi spójny tekst. Pamiętaj, abyś pisał w jednym stylu i dopasował się do targetu Twoich klientów. Jeśli piszesz do młodych ludzi, możesz zwracać się do nich per „ty”, ale jeśli Twoimi klientami są osoby starsze, bardziej konserwatywne lub o wysokim statusie społecznym, może lepiej zwracać się do nich per „Pan/Pani”. Nie mieszaj jednak tych stylów na jednej stronie. Jeśli zdecydujesz się na któryś z nich to bądź konsekwentny. 

Stosuj stronę czynną w swoich opisach. Tekst typu: „Nasz warsztat naprawi klimatyzację w Twoim samochodzie” będzie skuteczniejszy niż „Klimatyzacja w Twoim samochodzie będzie naprawiona w naszym warsztacie”. 

Zaplanuj styl wypunktowania, akapity, boldowanie wyrazów. To są ważne szczegóły, dzięki którym Twój tekst stanie się bardziej przejrzysty i zrozumiały dla internauty.

Żargon pozostaw specjalistom

Pamiętaj, że Twoi klienci rzadko są specjalistami w dziedzinie, którą Ty reprezentujesz. Używanie niezrozumiałych dla nich zwrotów może ich tylko odstraszyć. Wyjątkami są sytuację, gdzie faktycznie informacja, którą piszesz jest skierowana do specjalistów.

Unikaj także pisania frazesów typu „najtańsze, najlepsze, wyjątkowe”. Takimi przymiotnikami można określić praktycznie wszystko. Poza tym w sieci zawsze znajdzie się ktoś lepszy, tańszy lub bardziej wyjątkowy od Ciebie.

Koncentruj się na swoim kliencie

Pisząc tekst na swoją stronę „wejdź” w buty swojego klienta. Zastanów się, co tak naprawdę jest dla niego ważne. Jeśli prowadzisz firmę przez dłuższy czas, to zapewne masz za sobą dziesiątki lub setki rozmów. Przypomnij sobie o co klienci pytają najczęściej, jakie mają obiekcje oraz co sprawia, że postanawiają Ci zaufać i koniec końców płacą za Twoje towary lub usługi. Wykorzystaj tą wiedzę. 

Opisuj korzyści, jakie klient będzie miał kupując Twój produkt a nie tylko cechy danego produktu. Jeśli np. sprzedajesz samochody, to informacja, że auto ma 4 drzwi jest opisem cechy produktu. Ale jeśli napiszesz, że dzięki tylnym drzwiom klient łatwo będzie mógł włożyć siedzisko z dzieckiem to już jest opis korzyści.

Pisz o rzeczach oczywistych

Nie obawiaj się i dawaj swoim klientom informacje, które Tobie mogą wydawać się oczywiste. Pamiętaj, że jeśli nie napiszesz o oferowanej usłudze na swojej stronie (bo stwierdzisz, że jest to standard) a Twój konkurent o niej napisze, to internauta uzna, że Twój konkurent takie usługi wykonuje a Ty nie.

Nie kopiuj tekstów

Niezmiernie ważną rzeczą jest to, aby być oryginalnym. Nie kopiuj tekstów na swoją stronę z sieci. Wbrew pozorom bardzo łatwo jest sprawdzić, czy tekst był kopiowany, czy nie. Możesz wtedy narazić się na nieprzyjemności – w najlepszym wypadku. Poza tym oryginalne teksty są lepiej postrzegane przez roboty pozycjonujące, jednocześnie teksty skopiowane GOOGLE traktuje jako duplikację treści i nie indeksuje ich w swoich bibliotekach. Cała Twoja praca pójdzie wtedy na marne.

Wykorzystuj frazy kluczowe

Swoje teksty powinieneś pisać pod SEO Copywriting. Content jest jednym z wielu elementów pozycjonowania, ale niezmiernie ważnym. Poczytaj o zasadach pozycjonowania i wykorzystuj je w trakcie pisania tekstów. Wplataj w opisy słowa kluczowe, które definiują Twój biznes.

Musisz jednak cały czas  mieć świadomość, że „content” jest tylko narzędziem służącym do zwiększenia sprzedaży Twojej firmy a nie celem samym w sobie. Musisz mieć plan, jak dalej poprowadzić klienta, aby dokonał zakupu w Twojej firmie.

To może Cię zainteresować

Pozycjonowanie stron internetowych w pigułce

Pozycjonowanie stron internetowych w pigułce

Profesjonalne pozycjonowanie stron to część marketingu internetowego. Wyniki organiczne lub inaczej naturalne to takie wyniki wyszukiwania, które pojawiają się w wyszukiwarce jako najbardziej dopasowane do zapytań internautów.

Zainteresowany?

Porozmawiajmy o Twoim biznesie

agencja reklamowa pirsummedia

Agencja Reklamowa Pirsummedia

radom słowackiego 100Biznesowa 12,
26-600 Radom

 pirsummedia(at)pirsummedia.pl pirsummedia(at)pirsummedia.pl

Śledź nasze poczyniania na:

facebook instagram

Copyright © 2018 PIRSUMMEDIA. Wszelkie prawa zastrzeżone.