Szybkość ładowania strony a pozycjonowanie SEO.

Szybkość ładowania strony można poprawić poprzez zoptymalizowanie obrazów, kodu strony i plików CSS, zmniejszenie liczby elementów na stronie, wykorzystanie cache, wybór odpowiedniego hostingu oraz minimalizację wykorzystania JavaScript.

O szybkości ładowania strony internetowej trąbi się wokół i na każdym kroku. Szczególnie wtedy, gdy chcesz zrobić optymalizację swojej strony pod wyszukiwarkę Google. A także gdy zastanawiasz się nad pozycjonowaniem swojej strony w internecie. 

W poniższym artykule przybliżymy Ci ten temat i uporządkujemy tak, żebyś miał pojęcie „z czym się to je”.

1. Wstęp

Czy zdarzyło Ci się kiedyś czekać na ładowanie strony tak długo, że zastanawiałeś się, czy nie wyskoczyć na krótki spacer z psem? Oczywiście w tych czasach to już tak nie jest, ale na pewno zdarza Ci się opuszczać strony, które ładują się zbyt wolno, bo w końcu czas to pieniądz, a ty nie masz zamiaru przesiadywać przed ekranem monitora godzinami. Jeśli tak, to wiesz, jak frustrujące może być to doświadczenie.

Ale nie tylko zwykli użytkownicy cierpią na tym, że strony internetowe ładują się zbyt wolno. Właściciele stron również mają poważny problem. Długi czas ładowania strony może mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie SEO, a to oznacza, że ich strony nie będą pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. A wtedy, jak mówi przysłowie, „kogo nie ma w Google, ten nie istnieje”.

Aby uniknąć frustracji zarówno użytkowników, jak i właścicieli stron, warto wiedzieć, jak czas ładowania strony wpływa na pozycjonowanie SEO. Przygotuj się na porządne rozprawienie się z tym tematem.

2. Trochę statystyk – z liczbami się nie dyskutuje

Oto kilka statystyk dotyczących negatywnego wpływu długiego czasu ładowania strony na pozyskanie klienta:

  • Według badań Google, czas ładowania strony powyżej 3 sekund powoduje wzrost wskaźnika odrzuceń o 32% – to jest bardzo duża liczba.
  • Według tych samych badań Google, średni czas ładowania strony na urządzeniach mobilnych wynosi 22 sekundy, podczas gdy optymalny czas to 3 sekundy lub mniej – spójrz jak dużo jest do zrobienia.
  • Według badań Kissmetrics, 40% użytkowników porzuca stronę, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy.
  • Według badań Akamai, 47% użytkowników oczekuje, że strony internetowe załadują się w ciągu 2 sekund lub szybciej – w końcu żyjemy w XXI wieku! Mają prawo oczekiwać takich rezultatów a Ty masz obowiązek takie wyniki „dowieźć”.
  • 51% użytkowników porzuca koszyki, kiedy strona wolno się ładuje – wyobraź sobie, że masz sklep stacjonarny i POŁOWA klientów mając towar w koszyku i czekając do kasy zostawia te koszyki i wychodzi ze sklepu!!! Ból, prawda?
  • 52% użytkowników deklaruje, że czas wczytywania strony wpływa na ich lojalność wobec serwisu.
  • Według badań Amazona, wzrost czasu ładowania strony o 1 sekundę może spowodować spadek sprzedaży o 7%. Amazon ma hopla na punkcie klienta i technologii. Jak oni coś mówią, to na pewno to sprawdzili. Poza tym w ich przypadku te 7% ogólnej sprzedaży wchodzi w grube setki milionów dolarów strat.

Statystyk jest mnóstwo i można je przytaczać bez końca, ale chcieliśmy Ci tylko zasygnalizować, jak ogromnie ważny jest to aspekt nie tylko dla pozycjonowania ale także dla budowanie relacji z Twoim klientem. Nie lekceważ tego.

szybkosc ladowania strony ma wplyw na porzucone koszyki

3. Jak poprawić szybkość ładowania strony?

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych czynników, które mają wpływ na szybkość ładowania strony oraz instrukcje, jak poprawić szybkość ładowania strony. Wszystkie te czynniki są ważne a ich kolejność jest przypadkowa.

Pamiętaj, zawsze patrz na tematy SEO holistycznie a nie – jak nasza polska służba zdrowia – jednostkowo. Naprawa jednego z poniższych czynników może nic nie pomóc jeśli wszystkie inne będą źle funkcjonowały.

Nieodpowiedni serwer i niska jego przepustowość

Nieodpowiedni serwer i niska jego przepustowość to czynnik, który ma ogromny wpływ na czas ładowania strony internetowej. Serwer to po prostu komputer, który udostępnia Twoją stronę internetową, a przepustowość serwera to jego zdolność do przetwarzania danych i udzielania odpowiedzi na zapytania z sieci.

Jeśli Twoja strona internetowa jest hostowana na nieodpowiednim serwerze lub serwer ma niską przepustowość, to oznacza, że serwer nie będzie w stanie obsłużyć wszystkich zapytań w czasie, co prowadzi do dłuższego czasu ładowania strony. Oznacza to, że strona internetowa będzie wolniej reagować na żądania przeglądarki i tym samym użytkownicy będą musieli dłużej czekać, aż strona się załaduje.

Warto pamiętać też, że im większy ruch na Twojej stronie, tym większe wymagania stawia to przed serwerem. Często jest tak, że jeśli wykonujesz działania pozycjonerskie i zwiększa się ruch na Twojej stronie (co jest bardzo fajne), to może się zdarzyć, że Twój dotychczasowy serwer zaczyna mieć problemy. Jeśli serwer nie jest w stanie sprostać tym wymaganiom, to strona internetowa będzie działała coraz wolniej.

 Jak to naprawić?

Sprawdzaj cyklicznie szybkość ładowania się Twojej strony. Jeśli zauważysz, że strona zaczyna coraz wolniej się ładować i zdiagnozujesz, że wina leży po stronie serwera to zgłoś się do firmy hostingowej i poproś o rozwiązanie problemu. Prawdopodobnie będzie się to wiązało z dopłatą za dodatkowe „moce” serwera, które nie są w standardzie.

 

  • Sprawdź, na jakiego typu dyskach działa Twoja strona. Jeśli są to stare dyski HDD to jak najszybciej zmień je na SSD lub nawet na technologię NVME. 
  • Sprawdź, czy Twój aktualny pakiet ma jakieś limity transferu. Jeśli tak, to poproś o ich zwiększenie. 
  • Sprawdź, jakie zasoby serwera aktualnie wykorzystujesz w swoim pakiecie. Tymi zasobami serwera są: pamięć RAM, liczba procesów, ilość rdzeni procesora. Te zasoby także mają wpływ na szybkość działania serwera, więc jeśli możesz, to zwiększ te zasoby. 
  • Jeśli Twoją stronę utrzymuje firma informatyczna (często się tak zdarza), to sprawdź, czy strona jest na współdzielonym serwerze. Firmy informatyczne często wykupują jeden duży pakiet hostingowy i pakują niejako „do jednego worka” strony wszystkich swoich klientów. Te strony wykorzystują wtedy zasoby jednego konta i współdzielą te zasoby serwera.
  • Jeśli Firma hostingowa nie jest w stanie zmienić tych parametrów, to poszukaj innej firmy i przenieś stronę na inny serwer o odpowiednich parametrach.

Brak optymalizacji CSS

CSS to taki język, który odpowiada za stylowanie Twojej strony internetowej. Brak optymalizacji CSS oznacza, że plik jest za duży i zawiera niepotrzebne informacje, co wpływa na szybkość ładowania Twojej strony.

Każdy element strony, taki jak przycisk, nagłówek czy treść, ma swój styl CSS. Im więcej elementów, tym więcej stylów, a to przekłada się na cięższy plik CSS. Nie optymalizując go, wprowadzasz do niego zbędne informacje, które serwer musi przetwarzać, a to może wydłużyć czas ładowania strony.

Kiedy przeglądarka ładuje stronę, musi pobierać pliki CSS, a im cięższy ten plik, tym dłużej to trwa. Dlatego warto zadbać o optymalizację plików CSS.

Jak to naprawić?

Tak naprawdę, jeśli nie jesteś specjalistą od tworzenia stron www, to temat może być dla Ciebie dość skomplikowany. Dlatego najlepiej, żebyś zgłosił się do opiekuna swojej strony www, żeby sprawdził i poprawił na niej coniecoJ.

Niemniej jednak poniżej znajdziesz wskazówki, jak poprawić i zoptymalizować plik CSS na swojej stronie:

 

  • Użyj kompresji: Istnieją narzędzia, które mogą skompresować plik CSS usuwając białe znaki, komentarze i inne zbędne informacje. Dzięki temu plik stanie się mniejszy i łatwiejszy do przetworzenia przez przeglądarkę.
  • Uporządkuj kod: Uporządkuj kod CSS, aby był bardziej czytelny i łatwiejszy do przetworzenia. Grupuj elementy stylów w sposób logiczny i zastosuj nazewnictwo, które łatwo zrozumieją inni programiści.
  • Zminimalizuj liczbę wywołań do pliku CSS: Jeśli masz wiele plików CSS, warto je połączyć w jeden plik, aby przeglądarka musiała pobrać tylko jeden plik, a nie wiele.
  • Użyj bibliotek CSS: Wykorzystaj gotowe biblioteki CSS, które są zoptymalizowane pod kątem szybkości ładowania. Dzięki temu unikniesz tworzenia ciężkich stylów od podstaw.
  • Wykorzystaj technologie nowszej generacji: CSS oferuje wiele nowych funkcji, które umożliwiają osiągnięcie tego samego efektu przy mniejszej ilości kodu. Wykorzystaj je, aby zoptymalizować swoje style.
  • Skorzystaj z narzędzi analizujących: Istnieją narzędzia online, które pomogą Ci zidentyfikować problemy z plikami CSS i zaproponują sposoby na ich optymalizację.
Optymalizacja kodu czas ładowania strony

Brak optymalizacji kodu strony.

Kod strony, znany również jako kod HTML, jest zbiorem instrukcji lub tagów używanych do tworzenia strony internetowej. Za pomocą kodu strony tworzone są różne elementy strony, takie jak nagłówek, treść, obrazy, formularze i wiele innych. Każdy element na stronie jest tworzony za pomocą odpowiedniego kodu, który określa, jak dany element ma wyglądać i działać. Ty oczywiście nie zobaczysz kodu swojej strony, bo widzisz stronę inaczej – wizualnie ze zdjęciami, przyciskami i innymi funkcjonalnościami. Ale to wszystko co widzisz, to kod – jak w matrixie.

Z doświadczenia wiemy, że niedoświadczeni informatycy tworzący strony internetowe „z doskoku” potrafią narobić wielkie „śmietnisko” na stronie internetowej – nawet na nowej.

Dodatkowo, z czasem funkcjonowania strony wykonujesz na niej różnego rodzaju zmiany, wprowadzasz nowe zakładki, zmieniasz treści i dodajesz nowe funkcjonalności. Jeśli opiekun Twojej strony nie porządkuje kodu na bieżąco, to może się tam nazbierać dużo niepotrzebnych rzeczy.

Im więcej elementów kodu (także tego śmieciowego) musi przetworzyć przeglądarka, tym więcej czasu zajmuje ładowanie strony.

Jak to naprawić?

Jest kilka sposobów na uporządkowanie i optymalizację kodu.

  • Usuń zbędny kod: Jeśli na stronie znajduje się wiele zbędnego kodu, który nie jest używany, warto go usunąć. To może znacznie przyspieszyć ładowanie strony. Pamiętaj jednak, żebyś nieopatrznie nie skasował czegoś ważnego, bo…
  • Minimalizuj zapytania HTTP: Każde zapytanie HTTP do serwera powoduje dodatkowe opóźnienie w ładowaniu strony. Aby zmniejszyć liczbę zapytań HTTP, można skorzystać z technologii takich jak CSS i JavaScript, które pozwalają na umieszczenie wielu elementów w jednym pliku. 
  • Wykorzystaj cachowanie: Cachowanie pozwala przeglądarce na przechowywanie niezmienionych plików na dysku użytkownika, dzięki czemu podczas kolejnych wejść na stronę nie musi pobierać ich ponownie. To znacznie przyspiesza ładowanie strony.
  • Skorzystaj z narzędzi do analizy kodu: Istnieją narzędzia online, które pozwalają na analizę kodu strony i zidentyfikowanie jego najsłabszych punktów. Dzięki nim można łatwo znaleźć miejsca, w których można zoptymalizować kod.
  • Ale najlepiej poproś o te prace opiekuna swojej strony.

Niezoptymalizowane obrazy.

Nie zoptymalizowane obrazy to jeden z największych czynników wpływających na szybkość ładowania strony internetowej. Obrazy, takie jak zdjęcia, grafiki i ikony, są często stosowane na stronach internetowych, aby uatrakcyjnić treść i zwiększyć jej czytelność. Jednak, gdy obrazy nie są zoptymalizowane, mogą znacznie spowolnić ładowanie strony.

Jak to naprawić?

  • Skompresuj obrazy: Skompresuj pliki obrazów, aby zmniejszyć ich ciężar. Można to zrobić za pomocą różnych narzędzi, takich jak TinyPNG, Compressor.io, czy Kraken.io. 
  • Zmniejsz wielkość obrazów: Przed dodaniem obrazów na stronę, zmniejsz ich wielkość do takiej, jaka będzie wyświetlana na stronie. Nie ma sensu dodawać obrazów o dużych rozmiarach, jeśli nie będą one wyświetlane w takich na stronie. 
  • Wybierz odpowiedni format pliku: Wybierz odpowiedni format pliku, taki jak JPG, PNG lub GIF, w zależności od rodzaju obrazu. Na przykład, JPG jest dobry do zdjęć, a PNG jest dobry do grafik z przezroczystymi tłem. 
  • Przekonwertuj obrazy na format WEBP. Jest to format obrazów opracowany przez Google w 2010 roku. Ten format jest zwykle bardziej skuteczny niż standardowy format JPEG lub PNG. Dzięki kompresji bezstratnej i stratnej pliki WebP są mniejsze niż pliki JPEG i PNG o podobnej jakości. Oznacza to, że strony internetowe mogą ładować się szybciej. Format ten jest również zoptymalizowany pod kątem wydajności co oznacza, że ​​obrazy WebP zużywają mniej zasobów systemowych niż inne formaty obrazów. 
  • Zmniejsz liczbę obrazów na stronie: Stosuj zasadę mniej znaczy lepiej. Im mniej obrazów na stronie, tym szybciej się ona załaduje. 
  • Użyj lazyloading: Lazyloading to technika, która pozwala na wczytanie obrazów tylko wtedy, gdy są potrzebne, a nie wszystkich na raz. Dzięki temu strona ładuje się szybciej. 
  • Użyj CDN: CDN (Content Delivery Network) to sieć serwerów, która umożliwia łatwiejszy i szybszy dostęp do plików, w tym obrazów. CDN pozwala na szybsze ładowanie obrazów z serwera, który jest najbliżej użytkownika.

JavaScript blokujący renderowanie.

JavaScript blokujący renderowanie jest jednym z czynników, który może spowolnić ładowanie strony internetowej. Gdy przeglądarka przetwarza kod strony, musi przejść przez każdą linijkę kodu JavaScript, a jeśli ten kod jest złożony lub blokuje proces renderowania strony, to spowalnia to ładowanie.

Przykładowo, jeśli strona zawiera wiele skryptów JavaScript, które nie są zoptymalizowane, to mogą one znacznie wydłużyć czas ładowania strony. Ponadto, jeśli kod JavaScript blokuje renderowanie strony, to przeglądarka musi czekać, aż ten kod zostanie przetworzony, zanim będzie mogła wyświetlić stronę użytkownikowi.

Warto pamiętać, że JavaScript jest jednym z głównych narzędzi używanych na stronach internetowych, więc jego wykorzystanie nie jest wadą samą w sobie. Jednakże, nieoptymalne użycie JavaScriptu może wpłynąć negatywnie na szybkość ładowania strony.

Jak to naprawić?

Aby zminimalizować wpływ JavaScriptu na szybkość ładowania strony, warto przestrzegać kilku zasad, takich jak:

  • minimalizacja używanych skryptów JavaScript,
  • umieszczanie skryptów JavaScript na końcu kodu strony,
  • wykorzystanie zewnętrznych bibliotek JavaScript zamiast pisania własnych funkcji,
  • kompresja kodu JavaScript przed umieszczeniem na stronie,
  • unikanie blokowania renderowania strony za pomocą kodu JavaScript.

4. Jak szybkość ładowania strony wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach?

Szybkość ładowania strony internetowej ma ogromny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Współczesne algorytmy wyszukiwarek, takie jak Google, przywiązują ogromną wagę do szybkości ładowania stron. Wszystko zaczyna się od doświadczenia użytkownika – jeśli strona ładuje się zbyt wolno, użytkownik może się zniechęcić i opuścić ją przed zapoznaniem się z treścią.

Wysoka szybkość ładowania strony przekłada się również na korzyści z punktu widzenia SEO i może wpłynąć na to, że wyszukiwarka zaindeksuje stronę szybciej i lepiej ją zrozumie. To z kolei przekłada się na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Krótko mówiąc – szybka strona = zadowolony klient + zadowolony Google.
Co lepszego można sobie życzyć?

Poniżej najważniejsze aspekty w tym temacie:

Algorytm Google PageExperience i jego wpływ na SEO

Pamiętaj, że jeśli optymalizujesz stronę do pozycjonowania, to musi być ona zgodna z wytycznymi Google. A te wytyczne są określane w algorytmach Google. Jednym z nich – tym mówiącym między innymi o szybkości ładowania strony – to Algorytm Google PageExperience.

Jest to zestaw wytycznych dla właścicieli stron internetowych, które określają, jak Google ocenia jakość doświadczenia użytkownika podczas korzystania z witryny. Algorytm ten został wprowadzony w maju 2021 roku i ma na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania, w szczególności poprzez promowanie witryn, które są łatwe w użytkowaniu i zapewniają szybkie ładowanie stron.

W ramach Algorytmu Google PageExperience, Google mierzy szybkość ładowania strony za pomocą takich miar jak LargestContentful Paint (LCP), Cumulative Layout Shift (CLS) i First Input Delay (FID). Wszystkie te miary odnoszą się do doświadczenia użytkownika na stronie i jego interakcji z nią.

Jeśli strona ładuje się wolno, to spowalnia proces interakcji użytkownika z nią, co z kolei wpływa negatywnie na wyniki w rankingu Google. Doświadczenia użytkownika są dla Google najważniejsze, a że Google decyduje o kolejności w wynikach wyszukiwania, to musisz się dostosować. Nie ma przeproś…, nie ma, że boli…, choćby nie wiem co, strona musi się szybko ładować!

p

To zagadnienie rozpracowaliśmy szczegółowo tutaj: Szybkość ładowania strony

Wpływ czasu ładowania strony na wskaźnik odrzuceń i konwersji.

O tym wspomnieliśmy już przy okazji statystyk. Tak liczbowo. Ale co to dokładnie oznacza dla Ciebie?

Czas ładowania strony ma duży wpływ na zachowanie użytkowników na stronie. Jeśli strona ładuje się długo, to użytkownicy zaczynają się niecierpliwić i zwykle opuszczają ją w poszukiwaniu innej. To z kolei prowadzi do wzrostu wskaźnika odrzuceń strony.

Z drugiej strony, szybko ładująca się strona zwykle prowadzi do zwiększenia konwersji, czyli działań podejmowanych przez użytkowników.

Wyjaśnijmy po kolei:

Wskaźnik odrzuceń (ang. bounce rate) to metryka wskazująca procent użytkowników, którzy opuścili stronę internetową bez interakcji, czyli przemieszczenia się na inna podstronę, wykonania akcji konwersyjnej lub przebywania na stronie przez określony czas. Wskaźnik odrzuceń jest jednym z ważniejszych wskaźników jakości ruchu na stronie i ma wpływ na skuteczność działań marketingowych, a także na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Im niższy wskaźnik odrzuceń, tym lepiej, ponieważ oznacza to, że użytkownicy są bardziej zainteresowani treścią na stronie i chętniej wykonują akcje konwersyjne.

Google wtedy stwierdza: Ooo… tutaj ludzie przebywają długo, więc są zainteresowani… , strona daje im wartościowe informacje…, hmm… to trzeba tą stronę umieścić wyżej…

Konwersja to bardzo pożądane przez Ciebie działanie podjęte przez użytkownika na stronie, które przyczynia się do realizacji określonego celu biznesowego. Przykładem może być dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się do newslettera lub pobranie pliku.

Konwersja jest jednym z najważniejszych wskaźników efektywności strony internetowej, ponieważ mierzy ona bezpośrednio stopień sukcesu w realizacji określonych celów biznesowych. Im wyższy wskaźnik konwersji, tym lepiej dla Ciebie, ponieważ przekłada się to na większą ilość zysków i sukcesów w biznesie.

I co na to Google?: Ooo…, tutaj ludzie konwertują, klikają, kupują, pobierają…, hmm… to oznacza, że ta strona jest dla nich bardzo przydatna…, znajdują tam to, czego szukali…, hmm… trzeba tą stronę pokazać innym, bo też mogą coś dla siebie znaleźć…

No właśnie – to co Google stwierdza na podstawie zachować użytkowników, to jest to, co ma bezpośredni wpływ na miejsce Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

jak poprawić szybkość ładowania strony jak sprawdzić szybkość ładowania strony

Pozytywne skutki szybkości ładowania strony dla pozycjonowania w Google

Jeśli już wiesz jakie negatywne skutki ma wolne ładowanie się strony, to jakie pozytywne skutki ma szybkie ładowanie się strony? Ano… odwrotne.

Gwoli podsumowania:

  • Mały wskaźnik odrzuceń – lepsze doświadczenia dla użytkownika, informacja dla google, że lepsza strona.
  • Duży wskaźnik konwersji – ludzie wykonują żądane przez Ciebie działania na stronie, informacja dla Google, że efektywna i wartościowa strona.
  • Powracający użytkownicy – ludzie Cię cenią, to Google też Cię doceni.

5. Jak sprawdzić szybkość ładowania strony?

No dobrze, ale w takim razie jak sprawdzić szybkość ładowania strony,  po czym poznać czy strona ładuje się szybko, czy wolno? I skąd wiadomo, że taki a nie inny czas ładowania strony to jest wolno a nie szybko?

Nie martw się, są do tego narzędzia.

Oczywiście każdy z webmasterów ma swoje ulubione. Większość profesjonalnych narzędzi jest płatnych, ale mają duże możliwości bardzo szczegółowego wskazywania co na stronie jest do poprawy.

Jednak dla pierwszej samodzielnej analizy możesz użyć bezpłatne, ogólnodostępne narzędzia, które dadzą Ci ogólny pogląd na temat szybkości ładowania Twojej strony. Niektóre nawet będą wchodzić w szczegóły. Są bardzo łatwe w użyciu. Po prostu wpisujesz w przeglądarce adres swojej strony a narzędzie dostarczy Ci odpowiednich informacji.

Poniżej opiszemy kilka najpopularniejszych:

 

  • Google PageSpeedInsights – narzędzie od Google, które ocenia szybkość ładowania strony zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i desktopowych, dając również wskazówki dotyczące optymalizacji – https://pagespeed.web.dev/
  • GTmetrix – narzędzie, które analizuje szybkość ładowania strony i dostarcza szczegółowych raportów dotyczących optymalizacji, takich jak optymalizacja obrazów, kodu i plików CSS – https://gtmetrix.com/
  • Pingdom – narzędzie, które umożliwia sprawdzenie szybkości ładowania strony z różnych lokalizacji na świecie, co jest przydatne, jeśli chcesz wiedzieć, jak szybko strona ładuje się dla użytkowników z różnych części świata – https://www.pingdom.com/
  • WebPageTest – narzędzie, które umożliwia dokładne analizowanie szybkości ładowania strony, obejmujące takie aspekty, jak czas ładowania pierwszego byte’a, czas renderowania, a także czas pobierania plików – https://www.webpagetest.org/

6. Podsumowanie

Czas ładowania strony to kluczowy czynnik wpływający na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Szybkość ładowania strony ma również wpływ na doświadczenie użytkownika i konwersje. Warto więc zadbać o optymalizację czasu ładowania strony, stosując najlepsze praktyki wykorzystywane na tym polu.

Szybkość ładowania strony to tylko jeden z elementów szerokiej dziedziny jakie SEO. Wszystkie elementy opisaliśmy w artykule: Co to jest SEO – informacje dla początkujących.

Optymalizacja strony tylko pod względem szybkości jej ładowania wymaga sporo pracy, poświęconego czasu, dłubaniny, dokładności oraz wiedzy i doświadczenia.

Dlatego niektórzy webmasterzy różnie do tych praktyk podchodzą…

Życzę Ci wyboru takiego webmastera, który rzetelnie podejdzie do tematu.

Masz pytania? Zadzwoń do nas: 533 002 001

To może Cię zainteresować

Duplicate Content na stronie internetowej

Duplicate Content na stronie internetowej

Czym jest duplicate content, jakie są jej rodzaje oraz jakie mogą być skutki dla Twojej strony internetowej? W artykule przedstawimy kilka sposobów, jak unikać duplikacji treści na Twojej stronie internetowej. Przedstawimy również skutki, jakie może ponieść Twoja strona internetowa, jeśli nie zastosujesz odpowiednich metod unikania powielania treści.

NAJWAŻNIEJSZA RZECZ W BIZNESIE!!! – jak zdobyć klienta.

NAJWAŻNIEJSZA RZECZ W BIZNESIE!!! – jak zdobyć klienta.

Pozyskanie nowych klientów to kluczowy element sukcesu biznesu. W naszym artykule przedstawiamy 5 skutecznych sposobów, jak zdobyć klienta i zwiększyć zyski. Przeczytaj teraz i przekonaj się, jak skutecznie pozyskać nowych klientów!

Zainteresowany?

Porozmawiajmy o Twoim biznesie

agencja reklamowa pirsummedia

Agencja Reklamowa Pirsummedia

radom słowackiego 100Graniczna 17,
26-600 Radom

 pirsummedia(at)pirsummedia.pl pirsummedia(at)pirsummedia.pl

Śledź nasze poczyniania na:

facebook instagram

Copyright © 2024 PIRSUMMEDIA. Wszelkie prawa zastrzeżone.