Pozycjonowanie stron internetowych w pigułce.

Zastanawiasz się co to w ogóle jest, czy jest Ci potrzebne i czy w ogóle przynosi jakikolwiek efekt?

Profesjonalne pozycjonowanie stron to część marketingu internetowego. Internet jest ogromnym rynkiem kupujących i sprzedających. Jeśli Twoja firma posiada już stronę internetową, to ważne jest, aby klienci znaleźli produkty i usługi, które oferujesz. Aby tak się stało Twoja strona internetowa powinna pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania na wpisywane przez klientów frazy kluczowe. Zwróć uwagę, że jest wiele firm, które sprzedają podobne do Twoich produkty a ilość miejsc na pierwszej stronie jest ograniczona.

Co to jest więc to pozycjonowanie strony?

Definicja znaleziona w Wikipedii mówi, że pozycjonowanie stron www to: „procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych”.

Rozbierzmy więc tą definicję na czynniki pierwsze. Zacznijmy od końca, gdyż same procesy, które należy wykonać aby dobrze wypozycjonować stronę internetową są na tyle złożone, że omówimy je później.

Słowa i frazy kluczowe

Słowa i frazy kluczowe to są wyrazy lub grupy wyrazów, które użytkownik internetu wpisuje w wyszukiwarkę w celu znalezienia interesującego go produktu. Aby pozycjonowanie strony internetowej było skuteczne, bez wybrania odpowiednich fraz się nie obejdzie. Mogą to być np.: dentysta Kraków, warsztat samochodowy Poznań, pozycjonowanie stron internetowych, dobra pizza Bydgoszcz.

Wyszukiwarka internetowa

Mówiąc o wyszukiwarkach internetowych skupiamy się zazwyczaj na wyszukiwarce GOOGLE. Statystyki mówią, że aż 97% polskich użytkowników korzysta z wyszukiwarki GOOGLE. Inne dostępne wyszukiwarki to np. bing.com, yahoo.com, ask.com, baidu.com. To tylko niektóre z dostępnych, ale wszystkie one zajmują tylko pozostałe 3% rynku. Potentatem jest więc Google.

Wyniki wyszukiwania

Wyniki organiczne lub inaczej naturalne to takie wyniki wyszukiwania, które pojawiają się w wyszukiwarce jako najbardziej dopasowane do zapytań internautów. Nie obejmują one tzw. płatnych lub sponsorowanych wyników. O pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na zapytania, decyduje algorytm wyszukiwarki Google. Ocenia on jakość strony i przyporządkowuje jej odpowiednią pozycję. Oczywiście takich stron, które chcą pojawić się na pierwszej stronie w wyszukiwarce są setki, tysiące a czasami miliony.

W wynikach wyszukiwania pojawiają się jeszcze, wspomniane wcześniej, płatne lub sponsorowane linki. Są one oznaczone jako „reklama”. Aby skorzystać z tego typu reklamy należy wykupić od firmy Google tzw. kampanię Google AdWords. Usługi pozycjonowania skupiające się na organicznych wynikach wyszukiwania są nazwane jako pozycjonowanie organiczne lub pozycjonowanie naturalne.

Poniżej znajdziesz grafikę informującą, które z wyników wyszukiwania są organiczne a które sponsorowane.

pozycjonowanie naturalne i linki sponsorowane

Od czego zależy kolejność stron w wynikach wyszukiwania?

Tutaj nie ma przypadku. Twoja strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy algorytm Google uzna, że Twoja strona jest wartościowa dla użytkowników i najlepiej pasuje do wpisanego zapytania przez internautów.

Jak ten algorytm działa? Jest wiele elementów, które mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony. Nie wszystkie te elementy Google ujawnia. Nazywamy je wytycznymi Google. Takich wytycznych jest kilkadziesiąt. Uogólniając, najważniejsze z nich to:

  • Odpowiednia architektura strony,
  • Szybkość wczytywania się strony,
  • Wiek domeny,
  • Odpowiednie treści na stronie,
  • Aktualizacja treści na stronie,
  • Unikalność treści na stronie,
  • Analiza i wybór odpowiednich fraz kluczowych,
  • Linkowanie wewnętrzne,
  • Linkowanie zewnętrzne,
  • Wersja mobilna strony,
  • Bezpieczeństwo – aktualizacja oprogramowania i wtyczek na stronie.

Pozycjonowanie stron internetowych to nie jest jednorazowe wykonanie poszczególnych prac wymienionych powyżej. Jest to ciągła i nieustanna praca, która ma za zadanie podwyższanie wartości Twojej strony.

Pamiętaj, że poruszone tutaj tematy to tylko kilka ze znacznie szerszej listy zadań, które nazywamy pozycjonowaniem stron internetowych.

W następnych artykułach będziemy zgłębiać ten bardzo szeroki temat. Jeśli więc chcesz poszerzać swoją wiedzę na ten temat, to zapisz się do newslettera.

To może Cię zainteresować

Duplicate Content na stronie internetowej

Duplicate Content na stronie internetowej

Czym jest duplicate content, jakie są jej rodzaje oraz jakie mogą być skutki dla Twojej strony internetowej? W artykule przedstawimy kilka sposobów, jak unikać duplikacji treści na Twojej stronie internetowej. Przedstawimy również skutki, jakie może ponieść Twoja strona internetowa, jeśli nie zastosujesz odpowiednich metod unikania powielania treści.

Zainteresowany?

Porozmawiajmy o Twoim biznesie

agencja reklamowa pirsummedia

Agencja Reklamowa Pirsummedia

radom słowackiego 100Graniczna 17,
26-600 Radom

 pirsummedia(at)pirsummedia.pl pirsummedia(at)pirsummedia.pl

Śledź nasze poczyniania na:

facebook instagram

Copyright © 2024 PIRSUMMEDIA. Wszelkie prawa zastrzeżone.